Vlam van start met melkcampagne 'Geniet van elk moment'
Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) is vorige week met haar tweede melkcampagne gestart. Met de campagne die dit jaar het thema ‘Geniet van elk moment. Geniet van melk’ heeft, wil Vlam Vlaamse consumenten tussen twintig en 35 jaar aansporen om melk en melkproducten te consumeren.
Vlam wil ook dit jaar deze groep consument de veelzijdigheid van melk laten ontdekken. Bewust of onbewust spelen melk en melkproducten namelijk een heel grote rol in het dagelijks leven.
Melkcampagne op tv
De melkcampagne is de komende tijd te zien met spots op tv. De commercials worden ondersteund door een socialmediacampagne op Facebook en Instagram. De consument kan zich tevens door recepten laten inspireren om op verschillende tijdstippen van de dag met melk aan de slag te gaan.
Campagne 2019
De melkcampagne van 2019 heeft effect gehad: onderzoek van bureau Ipsos geeft aan dat Vlamingen tussen twintig en 35 jaar een positievere houding aannemen ten opzichte van melk. Van diegenen die de campagne herkenden, zegt 58 procent dat ze nu vaker melk consumeren dan voor de campagne of van plan zijn om meer melk te drinken. 56 procent verklaart dat ze melk op andere tijdstippen van de dag drinkt dan voorheen.
Europese cofinanciering
De melkcampagne van Vlam is onderdeel van een informatie- en promotieprogramma met Europese cofinanciering. Het programma is een initiatief van het European Milk Forum en loopt van 2019 tot 2021. Het wordt uitgevoerd met partners uit Nederland, Frankrijk, Denemarken en Ierland.