Belgische melkcampagne VLAM krijgt vervolg
Het Vlaams Centrum voor Agro en Visserijmarketing (VLAM) geeft dit najaar vervolg aan de campagne ‘Geniet van elk moment. Geniet van melk.’ Doel is om Vlamingen tussen 20 en 35 jaar te enthousiasmeren om melk en melkproducten te consumeren.
In oktober wil de Vlaamse promotieorganisatie met spots op tv en online op onder andere Vier, Vijf, VTM, Eén en Canvas zoveel mogelijk jonge volwassenen bereiken. De tv-spots worden ondersteund door een nieuwe socialemediacampagne ‘Hoe lust jij jouw melk?’ op Facebook en Instagram over de verschillende melkmomenten.
Veelzijdigheid melk benadrukken
Vlamingen tussen 20 en 35 jaar nemen een positievere houding aan ten opzichte van melk, blijkt volgens VLAM uit onderzoek door marktonderzoekbureau Ipsos. Zo’n 58 procent van diegenen die de campagne herkenden, zeggen dat ze nu vaker melk consumeren dan voor de campagne of de intentie hebben om meer melk te drinken. 56 procent van de ondervraagden verklaart dat ze melk op andere tijdstippen van de dag gebruiken dan voorheen of dat van plan zijn. De gemiddelde Vlaming haalt zo’n acht keer per week melk uit de koelkast.
Europese cofinanciering voor VLAM
De melkcampagne van VLAM is onderdeel van een informatie- en promotieprogramma met Europese cofinanciering. Het programma is een initiatief van het European Milk Forum en loopt van 2019 tot 2021. Het wordt uitgevoerd met partners uit Nederland, Frankrijk, Denemarken en Ierland.