Proteïnekwark Aldi verkozen tot Huismerk Product 2021
Proteïnekwark is een van de vijf huismerken die consumenten van Aldi hebben verkozen tot Huismerk Product van het jaar 2021. Proteïnekwark is een magere kwarkbereiding met toegevoegde eiwitten in de smaken framboos, aardbei en perzik & passie, verpakt per 180 gram.
De vijf winnende producten waaronder volkoren brood, gehakt en fruitspread, worden toegevoegd aan de lijst van geteste en prijswinnende producten van Aldi, de Trots van Aldi.
Huismerken voor het eerst
Het is de eerste keer dat de organisatie van de jaarlijkse productverkiezing ook de huismerken onder de loep laat nemen door een consumentenpanel georganiseerd door Nielsen. De huismerken zijn beoordeeld op aantrekkelijkheid, innovatiegraad, aankoopintentie en de producttest.
Aldi telt ongeveer vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. De supermarktketen heeft een assortiment vers, houdbaar en non-food. De discountformule biedt levensmiddelen en verbruiksartikelen voor dagelijks gebruik en brengt wisselende actieartikelen.
Aldi en duurzaamheid
De discounter besteedt veel aandacht aan duurzaamheid. Aldi heeft in 2019 30 miljoen liter verse melk met On the way to PlanetProof-certificering verkocht. Dit blijkt uit het Duurzaamheidsverslag 2019, waarin de supermarktorganisatie haar resultaten en doelstellingen om de CO2-uitstoot te reduceren heeft gepresenteerd.
Duurzaamheidscertificaten
De supermarktketen streeft ernaar om duurzame boodschappen voor iedereen toegankelijk te maken door producten aan te bieden met duurzaamheidscertificaten zoals Beter Leven voor dierenwelzijn en On the Way to PlanetProof voor zuivelproducten en fruit en groenten. Daarnaast geeft de formule informatie over verantwoord winkelen via bewustmakingscampagnes en duurzaamheidslabels.