NZO lanceert campagne over voedingswaarde zuivel
De Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) heeft een publiekscampagne gelanceerd over de voedingswaarde van zuivel. Onder het motto ‘Zuivel, bouwstoffen voor harde werkers’ wordt verteld dat zuivelproducten belangrijke bouwstoffen bieden voor ons lichaam.
“Vrijwel alle Nederlanders consumeren zuivel. Bijna zestig procent eet en drinkt het zelfs dagelijks. Het belang van zuivel voor ons lichaam lijken we weleens te vergeten. Met deze campagne willen we de aandacht vestigen op de bijzondere voedingswaarde van zuivel en wat het betekent voor ons lichaam”, aldus Joep Rats, directeur NZO. Zuivelproducten leveren voedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft, zoals eiwit en calcium. Daarom past zuivel in een gezond voedingspatroon. Halfvolle en magere melk en melkproducten, waaronder kwark en yoghurt, en kaas (20+ en 30+) staan in de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.
Meerdere commercials
De campagne bestaat uit meerdere commercials, waarin personages in herkenbare alledaagse situaties hard aan het werk zijn, ook al lijkt dat soms niet zo. Ze laten zien wat de bouwstoffen in zuivelproducten voor hen doen. We zien een peuter die groeit terwijl ze slaapt, een sporter die herstelt na z’n eerste fitnesssessie en een gepensioneerde man die lekker aan het werk is in de tuin. Stuk voor stuk harde werkers voor wie zuivel goed is. Op 14 oktober is de campagne van start gegaan op alle nationale televisiezenders en online kanalen. Kijk voor de commercials en meer informatie op zuivelvoorhardewerkers.nl. De campagne is een gezamenlijk initiatief van de NZO en haar 13 leden; grote en kleine zuivelondernemingen in Nederland. Zij verwerken melk tot diverse zuivelproducten: van zuiveldranken, baby- & kindervoeding, kaas en desserts tot ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.