ZuivelZicht vernieuwt

‹ Terug naar overzicht

ZuivelZicht vernieuwt

Geplaatst op:

Het magazine ZuivelZicht beleeft al de 117e jaargang en in de lange geschiedenis is het blad geregeld aangepast aan de tijd. Dat gebeurt binnenkort weer. In mei krijgen het magazine en de website een nieuwe opzet en een modernere uitstraling.

Afscheidnemend hoofdredacteur Bert Kleiboer omschrijft het in de rubriek ‘Zijlijn’ in het laatste nummer ‘oude stijl’ als volgt: “Traditie en vernieuwing passen bij ZuivelZicht. We beleven al de 117e jaargang en in de lange geschiedenis is het blad regelmatig aangepast aan de tijd. Dat gebeurt binnenkort weer. We hebben een nieuwe, ambitieuze uitgever (Alea Publishers) en vanaf het mei-nummer krijgen het magazine en de website een nieuwe opzet en een modernere uitstraling.”

De nieuwe uitstraling is gebaseerd op de andere bladen van Alea Publishers. Deze vormgeving is ontworpen door het creatieve team van zusterbedrijf Daily en ziet er modern en aantrekkelijk uit. Alea schrijft voor de hele keten. De verwerking van de productie die vanaf de boerderij komt, zowel centraal als ambachtelijk, staat in de berichtgeving centraal. ZuivelZicht volgt ook de hele keten, vanaf de melkveehouderij tot en met de trends in de diverse afzetmarkten. Daarbij is het perspectief dat van de ondernemingen in de industrie. Ook melkvervangers krijgen ruime aandacht.

Website

Eind mei krijgt ZuivelZicht een nieuwe website met meer redactionele en commerciële mogelijkheden. We gaan werken met een betaalmuur. Alle artikelen uit het blad worden ook online geplaatst. Abonnees kunnen kiezen voor een volledig abonnement met het papieren magazine, of alleen een digitaal abonnement.

 

Het laatste nummer van ZuivelZicht 'oude stijl'. Omslagfoto: Cor Salverius