Achtergrond

Achtergrond

Bedrijf

Arla belooft Nederlandse retail succes met verse zuivel

Arla Foods heeft in Nederland weliswaar een bescheiden omvang, maar stelt met merkproducten groeiperspectief te kunnen bieden aan zowel klanten als melkveehouders.
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

MAAZ Cheese vergroot capaciteit met een kwart

In Bodegraven verrijst een forse aanbouw bij een bestaand kaasdistributiecentrum. MAAZ Cheese breidt zijn capaciteit met 25 procent uit.
Lees meer
Achtergrond

Markt

Polen gaat Nederland voorbij als derde zuivelproducent Europa

Polen heeft oog voor de positie van de landbouw. Voedselzekerheid en zorg om boereninkomens krijgen prioriteit boven extra stappen op gebied van milieu en klimaat.…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Geris en Solarec: samen meer uit mozzarellamarkt halen

Mozzarella is een wereldwijde groeimarkt. Dat biedt perspectief voor zuivelondernemingen die met een beter rendement melkveehouders aan zich willen binden. In een markt met een…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Veel geld op de bank door uitblijven investeringen

Nederlandse melkveehouders hebben eind 2024 gemiddeld € 57.000 op de lopende rekening staan, bijna driemaal zoveel als een jaar eerder. Dit herstel van financieel vlees…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Een toekomstbestendige melkveesector is dierwaardig

De melkveesector gaat op weg naar een dierwaardiger veehouderij. ZuivelNL en de Dierenbescherming hebben samen de route uitgestippeld. “Dierenwelzijn moet in het investeringsplan van de…
Lees meer