Achtergrond

Achtergrond

Visie

Zelfzuivelaars in opmars, meerprijs melk aanlokkelijk voor boer

Er komen in Nederland steeds meer melkveehouders die zelf hun melk verwerken. Hun aantal groeide in drie jaar tijd met bijna 30 procent. Wat drijft…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Boterprijs stijgt, maar ‘consument herontdekt unieke smaak van boter’

Alles wordt duurder, inflatiecijfers lopen snel op. Dat speelt ook in de zuivel, waar duurdere grondstoffen, verpakkingen en transport de kostprijs opjagen. De prijsstijging in…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Melkveehoudersvoorzitter Erwin Wunnekink: ‘De versnippering nekt ons’

Of het nu gaat om belangenbehartiging, melkstromen of ­innovatie: de ­melkveesector is gebaat bij meer eenheid. Dat zegt de nieuwe ­boerenvoorman Erwin Wunnekink. De voormalige…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Omzetten zuivelsector stagneren, licht herstel marges

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze ZuivelZicht aandacht…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

‘Franse consument valt voor smaakvolle kaas’

Nederlandse en Belgische kaasfabrikanten maken in Frankrijk kans met nichekazen van premiumkwaliteit, zegt Stefaan Pinsart van groothandel Treur Kaas na afloop van de Salon du…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Ausnutria duikt met Goatfully in nieuwe niche

Ausnutria duikt met Goatfully in een nieuwe ­niche: producten ­gebaseerd op geitenmelk voor ­gezondheidsbewuste ­consumenten. De zuivelonderneming verbreedt daarmee het ­segment ­geitenmelkproducten en leunt daarbij…
Lees meer