Ausnutria realiseert fors meer winst en omzet in eerste kwartaal 2020
Ausnutria behaalt in dit eerste kwartaal naar verwachting een omzetgroei van 27 procent naar € 248,0 miljoen. De onderneming verwacht een winststijging van circa 53 procent naar € 38,6 miljoen over de eerste drie maanden.
De groei komt met name door de stijgende verkoop van de eigen merken voor baby- en kindervoedingsproducten. De verkoop van deze producten steeg met circa 36 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2019. Daarnaast leiden de doorlopende efficiency verbeteringen en investeringen in duurzaamheid en kwaliteit binnen operations tot hogere resultaten. De onderneming kent al enige jaren van financiële groei; ook 2019 was een succesvol boekjaar met 24 procent meer omzet.
Ausnutria op koers ondanks coronacrisis
Ondanks de coronacrisis bleven in de eerste drie maanden groei in omzet en resultaat aanhouden, blijkt uit de positieve profit alert die Ausnutria publiceerde. Ausnutria Dairy Corporation. Is er tot dusver in geslaagd om tijdens de coronacrisis haar processen voort te zetten en de levering van flesvoedingsproducten op koers te houden.
Het Chinees-Nederlandse bedrijf produceert baby- en kindervoeding op basis van koe- en geitenmelk. “Door de samenwerking met onze Chinese collega’s, was al snel duidelijk welke enorme impact het coronavirus kan hebben”, aldus Bart van der Meer, ceo Ausnutria Dairy Corporation. “Wij hebben in een vroeg stadium maatregelen genomen om medewerkers te beschermen en de continuïteit van onze processen te waarborgen. Tot dusver zijn we erin geslaagd om onze processen voort te zetten en de levering van onze producten op koers te houden.”
Grondstoffen veiliggesteld
Sinds het begin van de uitbraak van het coronavirus in China heeft Ausnutria grondstoffen veiliggesteld en zijn inspanningen op het gebied van levering van eindproducten gemaximaliseerd. Van der Meer: “Het is goed om te zien dat we als bedrijf kunnen anticiperen en ook onder deze omstandigheden kunnen blijven leveren. Ik heb veel waardering voor de inzet en betrokkenheid die collega’s onder deze omstandigheden tonen, en hoeveel verantwoordelijkheid ze nemen om hun werkzaamheden voort te zetten. Dat geeft vertrouwen dat we als organisatie deze onzekere tijd goed doorkomen.”
Uitbreiden in Heerenveen
Ausnutria heeft vestigingen in Heerenveen, Leeuwarden, Zwolle, Kampen en Ommen. De vestiging in Heerenveen wordt de komende jaren fors uitgebreid met onder meer een eigen verwerkingsfabriek van geitenmelk. Ausnutria gaat hiervoor samenwerken met blikproducent Trivium. Ook het hoofdkantoor in Zwolle wordt naar Heerenveen verplaatst.