Yoghurt Barn gaat verder als franchiseformule
Yoghurt Barn gaat verder als franchiseformule. De keten wil volgend jaar maart de eerste franchisevestiging openen en daarna nog eens vier binnen twee jaar. Yoghurt Barn telt nu twaalf vestigingen.
De formule wil zijn plannen voor uitbreiden voortzetten samen met zelfstandige ondernemers, vertelde oprichter Wouter Staal tegen Sprout. Wouter Staal zag franchise ook enkele jaren geleden als strategie voor groei, maar kwam hier toen op terug.
Yoghurt Barn op hightrafficlocaties
De yoghurtketen wil het concept tevens in licentie uitgeven op hightrafficlocaties zoals hogescholen, ziekenhuizen en in grote bedrijven. “We willen niet alleen een merk opbouwen, maar yoghurt als categorie groot maken”, zegt Staal. De komende twee jaar streeft Yoghurt Barn naar enkele tientallen licenties bij cateraars.
Hij en echtgenote Esther startten zes jaar geleden met Yoghurt Barn het buitenshuis eten van yoghurt in Nederland. De formule groeide uit tot een onderneming met momenteel twaalf winkels, tweehonderd (parttime)medewerkers en een omzet van zo’n € 4,5 miljoen.
Samenwerking met FrieslandCampina
Yoghurt Barn dat culinaire combinaties met biologische yoghurt, hangop, frozen yoghurt en yoghurt smoothies brengt, werkt samen met FrieslandCampina.
De samenwerking met Yoghurt Barn geeft het merk Campina kansen voor contact met de consument. Campina kan beleving aan zuivel toevoegen en het verhaal achter het product vertellen. Er is bij Yoghurt Barn tevens ruimte om nieuwe yoghurtvarianten te brengen.