Bionext start promotieprogramma ‘Bio lekker voor je’
Bionext start op 1 februari het driejarig promotieprogramma ‘Bio lekker voor je’. De nieuwe campagne is een vervolg op de driejarige campagne ‘Biologisch lekker natuurlijk’, die in juli afliep.
Het doel van de nieuwe campagne voor de promotie van biologische producten in Nederland is de meerwaarde van biologische producten te laten zien en het marktaandeel te vergroten van 2,5 procent in 2018 naar 3 procent in 2021.
Milieu, gezondheid en duurzaam
Het nieuwe programma richt zich vooral op consumenten van biologische producten die actief op zoek zijn naar informatie over milieu en gezondheid en geïnteresseerd zijn in duurzame producten. Deze doelgroep bestaat uit bijna 20 procent van de Nederlandse huishoudens. Zij zijn zich nog onvoldoende bewust van het grote aanbod aan biologische producten, de meerwaarde hiervan en hoe ze deze herkennen aan het Europees erkende biologische keurmerk.
Creatieve concepten
Met de uitvoering van het programma is bijna € 1,2 miljoen gemoeid waarvan de Europese Unie 70 procent financiert. Bionext zet voor het nieuwe programma creatieve concepten en een brede communicatiemix in van public relations, website, social media, winkelconcepten, evenementen en acties.
Het programma ‘Bio lekker voor je’ is door de Europese Commissie geselecteerd onder het werkprogramma 2018 en valt onder de Europese regeling voor Voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten.