App-onlysuper Picnic analyseert zuivelaankopen
Ongezouten roomboter behoorde het afgelopen jaar tot de populairste zuivelproducten van onlinesupermarkt Picnic. Dit product wordt in Rotterdam en Eindhoven het meest gekocht. Dat blijkt uit een analyse van honderdduizenden bestellingen van klanten. Hierbij is onderzocht welke zuivel zij kochten, buiten halfvolle melk als hardloper op het boodschappenlijstje.
Zuivel wordt ook in Nijmegen veel aangevinkt op de bestellijst. Daar staat de Fresca d’Oro mozzarella op een, gevolgd door crème fraîche. In Alkmaar staat mozzarella in de top 3. Zuivel is ook in Dordrecht in trek. Yoghurt Griekse stijl wordt er het best verkocht, evenals in Rijswijk en Veenendaal. In Gouda zetten klanten van de onlinesupermarkt karnemelk en ongezouten roomboter boven aan het lijstje. In Zoetermeer is magere yoghurt het populairst en ook Tilburgers zien magere yoghurt graag thuisbezorgd, terwijl in Soest veel volle melk in de koelkast wordt gezet.
Boerderijmelk via Picnic
In het zuivelassortiment van Picnic zit sinds februari verse melk van zuivelboerderij Oostdam in Bodegraven. De onlinesupermarkt bezorgt de verse volle en halfvolle boerderijmelk in flessen onder eigen label de volgende dag bij de klant thuis.
App-onlysupermarkt
Picnic, de app-onlysupermarkt die eind 2015 van start ging, bezorgt boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic-boodschappenradar tot op de minuut hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze manier van distributie zijn zo laag dat bezorgen gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.
Team achter Picnic
Picnic is een initiatief van internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, voormalig eigenaren van Fredhopper, ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Tot het team behoren ook de ondernemers Michiel Muller – Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, Bouke van der Wal – eigenaar van supermarktketen Boni – en retailondernemer Gerard Scheij.