Erik Rikken nieuwe commercieel directeur bij Nestlé Nederland
Erik Rikken is sinds 1 augustus de nieuwe commercieel directeur van Nestlé Nederland. Hij volgt Marjolijn Niggebrugge op, die nu verantwoordelijk is voor de divisie plantaardige voedingsmiddelen binnen Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Rikken trad in 2007 in dienst bij Nestlé Nederland als trainee en vervulde vervolgens verschillende commerciële posities in category-, product- and keyaccountmanagement in retail en out-of-home.
Erik Rikken bij Nestlé
In zijn laatste rol was Rikken als customer development lead verantwoordelijk voor de omnichannelsamenwerking met een aantal strategische klanten. Daarnaast heeft hij de uitvoering van diverse strategische lanceringen begeleid in verschillende categorieën voor merken als Starbucks, Garden Gourmet, MezEast en recentelijk Wunda.
Nestlé wil NutriScore
Nestlé, Danone en Albert Heijn behoren tot de groep van veertig voedingsmiddelenbedrijven, supermarkt- en consumentenorganisaties die de EU oproept om het voedselkeuzelogo Nutri-Score verplicht te maken. Het logo wordt volgend jaar verplicht.