FrieslandCampina: tweede plek in wereldranglijst Access to Nutrition initiative
FrieslandCampina is gestegen van de derde naar de tweede plaats in de Access to Nutrition initiative (ATNi) Global Index. Dat is een wereldwijde ranglijst van voedingsmiddelen- en drankenbedrijven die zich inzetten om voedzaam voedsel betaalbaarder en toegankelijker te maken.
FrieslandCampina levert voedzame en betaalbare zuivelproducten aan mensen in vele delen van de wereld; van jonge kinderen tot senioren. De onderneming zet zich in om ondervoeding te verminderen en goede voeding toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht inkomen. Dit wordt gedaan door het assortiment van consumentenproducten voortdurend te verbeteren en suiker, vet en zout te verminderen zonder afbreuk te doen aan smaak en textuur. In landen als de Filipijnen, Indonesië, Nigeria en Pakistan zorgen kleinverpakte zuivelproducten ervoor dat gemeenschappen met een laag inkomen dagelijks toegang hebben tot hoogwaardige voeding. FrieslandCampina behoort tot de negen bedrijven in de ranglijst die ten minste 50 procent van hun omzet uit ‘gezondere’ producten halen.
‘Fundamenteel mensenrecht’
Corine Tap, president van FrieslandCampina Azië: “Wij geloven dat toegang tot voedzaam voedsel een fundamenteel mensenrecht is. Onze strategie om de toegang tot voeding te vergroten in Azië pakt de drievoudige last van ondervoeding aan door zich te richten op betaalbaarheid en toegankelijkheid van voedzame zuivelproducten voor gezinnen in verschillende markten. Inzichten uit voedingsonderzoeken in Zuidoost-Azië (SEANUTS) zijn belangrijk bij het ontwikkelen van gerichte, betaalbare producten die voldoen aan de voedingsbehoeften van kinderen. Daarnaast werken we samen met lokale overheden, gezondheidswerkers en scholen om evenwichtige voeding en een actieve levensstijl te promoten. We zijn blij dat ATNi onze toewijding aan het stimuleren van duurzame gezondheidsresultaten en het creëren van zinvolle verandering erkent.”