Melkunie komt met nieuwe merkcampagne
Melkunie komt met een nieuwe merkcampagne. De opdracht aan creatief bureau N=5 was om het merk als nummer twee in de zuivelmarkt een duidelijke eigen plek te geven.
“Melkunie heeft een hoge merkbekendheid en een flinke ambitie, maar is een tijdje minder zichtbaar geweest”, zegt Martijn van Amersfoort, senior brandmanager Melkunie. “Sinds begin oktober hebben we onze distributie kunnen uitbreiden, waardoor Melkunie-melk, -yoghurt, -pap en -vla nu voor een grotere groep Nederlanders verkrijgbaar is. Hét moment om Melkunie te herintroduceren bij het Nederlandse publiek.”
Vrolijk merk
Melkunie had in de jaren negentig een populaire campagne met Peer Mascini en de pay-off ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’. Het zuivelmerk stond toen al bekend als een vrolijk merk met veel humor en een flinke dosis Hollandse nuchterheid. Door die vrolijke bril kijkt het merk ook nu naar de serieuze, rationele manier waarop veel mensen tegenwoordig met eten en drinken omgaan.
Melkunie slaat luchtige toon aan
“Eten en drinken is een enorm serieuze aangelegenheid geworden en we bekijken ons voedsel steeds functioneler”, vertelt Thijs Bontje, creative partner N=5. “Je zou haast denken dat eten alleen nog maar nuttig mag zijn. Communicatief ligt er dus een enorme kans om het ongecompliceerde plezier van eten en drinken op te pakken.”
Melkunie wil alledaagse zuivelproducten op een verrassende manier brengen. In een kleurrijke wereld toont de campagne verschillende producten, voorzien van onalledaagse eettips en een luchtige toon.