Mijn Melk zet koers richting horeca
De zuivelproducten van Mijn Melk zijn tot nu toe voornamelijk verkrijgbaar bij supermarkten en cateringlocaties. Het merk breidt zijn activiteiten uit naar de horeca en wil daarmee een nieuwe markt aanboren. Mijn Melk gaat bovendien samenwerken met brunchketen Teds. Ook nieuw is de Bag in Box.
Mijn Melk, bekend door de opschuimkwaliteit van hun verse koemelk, introduceert de Bag in Box. Het product is ontwikkeld voor het foodservicekanaal en zorgt ervoor dat horecaprofessionals, cateraars en barista’s efficiënter kunnen werken. Tussendoor hoeven minder vaak verpakkingen gepakt en geopend te worden. Dat scheelt tijd én beperkt de hoeveelheid afval. Catering- en horecalocaties kunnen nu makkelijker kiezen voor duurzame melk.
Lokaal gemolken
De melk voor de Bag in Box wordt, net als voor de retailverpakkingen, lokaal gemolken en op het erf van de boer verpakt. Doordat de melk een hoger vetpercentage (gemiddeld 4 tot 4,5 in plaats van 3,5 procent) ontstaat na zowel handmatig als automatisch opschuimen een stabiel schuim voor cappuccino’s en lattes. De Bag in Box is beschikbaar in een 10 liter verpakking. Het product zit in een plastic zak, in een kartonnen doos en heeft daarom een minimale hoeveelheid gemakkelijk te scheiden afval. Door middel van verschillende typen aansluitingen op de zak kan die aangesloten worden op diverse koffieopschuim- en melkmachines. Zo is deze bijvoorbeeld geschikt voor melkdispensers in de catering, maar ook voor latte art machines in premium koffiezaken.