Royal A-ware breidt activiteiten verder uit met nieuwe divisie 'foodservice'
Het internationale familiebedrijf Royal A-ware breidt zijn activiteiten verder uit en introduceert een nieuwe divisie gericht op de buitenshuis foodmarkt. De nieuwe divisie met de naam A-ware @Foodservice gaat zuivel en andere foodproducten aanbieden aan onder andere horeca- en cateringbedrijven.
Met deze strategische keuze speelt het bedrijf in op de veranderende marktvraag en verstevigt het zijn positie als producent van kaas, verse zuivel en andere foodproducten. “De focus en uitbreiding in de foodservice-markt zijn logische vervolgstappen in onze groeistrategie”, zegt Jan Anker, CEO van de Royal A-ware Food Group. “We zien een duidelijke kans om onze expertise in te zetten voor een segment dat in toenemende mate behoefte heeft aan (zuivel)producten met een zo hoog mogelijke voedingswaarde en de laagst mogelijke impact op mens, dier en milieu.”
Ambitie
De oprichting van @Foodservice weerspiegelt de ambitie van Royal A-ware om beter in te kunnen spelen op de vraag in het foodservicesegment. De producent van zuivel en andere foodproducten creëert efficiënte en duurzame ketens en werkt daarbij van ‘consument tot koe’. “Daar bedoelen we mee dat de vraag van de klant altijd het uitgangspunt is van die keten. Omdat we de gehele keten in eigen beheer hebben en een uitgebreid productportfolio, zijn we flexibel en kunnen we klanten maatwerk bieden. @Foodservice is daar een logische aanvulling op”, aldus Ron Lekkerkerker, directeur van A-ware @Foodservice.