Kaufland vervangt plastic deksel zuivelbekers
De Duitse supermarktketen Kaufland vervangt het plastic wegwerpdeksel voor de eigenmerkproducten K-Classic-yoghurt en -roomkaas door een herbruikbaar deksel.
De Duitse supermarktformule bespaart met de vervanging naar herbruikbaar in totaal jaarlijks 60 ton plastic. Ook producten van de zijn merken K-Free en K-Take krijgen een herbruikbare verpakking.
Deksel Kaufland: duurzaam en herbruikbaar
Met het herbruikbare deksel wordt de consument gestimuleerd om een duurzaam en herbruikbaar alternatief te gebruiken. Het deksel is herbruikbaar, vaatwasmachinebestendig en kan worden gebruikt voor alle 500 gram-verpakkingen van yoghurtbekers en enkele andere verpakkingen van Kaufland private label-zuivel. Het deksel is gemaakt van voedselveilig materiaal en kan worden gerecycled.
Reset Plastic
Kaufland, dat samen met Lidl tot de Schwarz Gruppe behoort, volgt met de vervanging naar herbruikbaar Reset Plastic. Het concern introduceerde deze internationale plasticstrategie in 2018.
Reset Plastic van de Schwarz Gruppe omvat vijf principes: reduce, redesign, recycling, remove en research. De strategie is gebaseerd op de visie ‘Minder plastic – naar gesloten circulaire ketens’:
- Reduce: vermijden van plastic waar mogelijk en duurzaam;
- Redesign: producten ontwerpen zodat ze recyclebaar en circulair zijn;
- Recycling: verzamelen, sorteren, recyclen en recyclingcycli sluiten;
- Remove: ondersteunen van het verwijderen van plastic afval uit het milieu;
- Research: investeren in onderzoek en ontwikkeling voor innovatieve oplossingen en informeren over recycling en behoud van hulpbronnen.
Over Kaufland
Kaufland is een internationale supermarktformule met ongeveer 1.300 vestigingen in acht landen waaronder 670 in Duitsland. De formule heeft een assortiment van gemiddeld 30.000 artikelen. Daarbij ligt de focus op dagelijks vers, zoals zuivel en kaas. Het bedrijf maakt samen met versdiscounter Lidl deel uit van de Schwarz Group.