Nieuwe zuivelcampagne: ’Nederland draait op zuivel’
De Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) start een zuivelcampagne om de sector beter voor het voetlicht te brengen bij het publiek. Onder de titel ‘Nederland draait op zuivel’ laat de NZO zien dat zuivel onmiskenbaar bij Nederland hoort.
De campagne wijst de consument op de belangrijke bijdrage die de zuivelsector levert aan een gezond, duurzaam én economisch sterk Nederland.
Zuivelcampagne: initiatieven verduurzaming
De voedingswaarde van zuivel en de initiatieven die melkveehouders en zuivelondernemingen nemen om de sector te verduurzamen, komen aan bod. Ook wordt in de campagne stilgestaan bij het welzijn van de koeien en de economische kracht van de zuivelsector.
Commercial op tv
De campagne start maandag 3 februari met een commercial die op alle nationale televisiezenders te zien zal zijn. Daarnaast worden via verschillende onlinekanalen korte video’s ingezet. De website www.nederlanddraaitopzuivel.nl biedt verdieping op de thema’s die in de video’s aan bod komen. Uiteraard geeft de website ook antwoord op allerlei vragen die consumenten over de zuivelsector stellen.